دانلود Solar System Explorer - نرم افزار موبایل کاوش منظومه خورشیدی

در سالهای اخیر به میزان قایل توجهی بر علاقمندان دانش کیهان شناسی اضافه گردیده است ولی متاسفانه به همان نسبت نیر شاهد کمبود و گرانی امکانات تحقیقی در زمینه ستاره شناسی آماتوری هستیم چنانکه هم اکنون پرداخت حداقل قیمت برای یک تلسکوپ کوچک نیز، از توان بسیاری از علاقمندان این علم، خارج میباشد. Solar System Explorer یکی از زیباترین و کم حجم ترین نرم افزارهای موجود جهت مسافرت مجازی در منظومه شمسی و جهت به دست آوردن اطلاعات علمی از سیارات آن میباشد.


خوشبختانه با توسعه روز افزون دانش IT و گسترش کامپیوترهای خانگی ا
مکانات جدیدی برای این دسته از عزیزان فراهم گردیده است که از آن جمله میتوان به نرم افزارهای نجومی اشاره نمود که در دامنه وسیعی از عملکرهای گوناگون در دسترس میباشند. البته پاره ای از این نرم افزارها بسیار تخصصی میباشند و بیشتر جهت محاسبات نجومی مورد استفاده قرار میگیرند و برخی نیز که جهت آموزشهای مقدماتی طراحی گردیده اند دارای حجم بسیار بالا میباشند که عملا دانلود آنها با سرعت پایین اینترنت در ایران اگر غیر ممکن نباشد بسیار دشوار مینماید.
Solar System Explorer را به جرات میتوان یکی زیباترین نرم افزار های آموزشی در زمینه نجوم به شمار آورد. در این نرم افزار کابر به مثابه خلبان سفینه فرضی میباشد که میتواند با سرعت بیشتر از سرعت نور به هر قسمت از منظومه شمسی مسافرت نماید و هر کدام از اجرام آن را از زوایا دلخواه مورد مطالع قرار دهد. به محض اجرا نرم افزار دید کاربر بر دید نقطه متحرکی منطبق میگردد که بر پایه محاسبات سریع و صحیح میتواند در تمام نقاط منظومه شمسی حرکت نماید. توسط نرم افزار میتوان گاهی در میان حلقه های زحل Saturn حرکت نمود و زمانی به تماشا طلوع زمین از تیر Mercury نشست و گاهی منظومه مشتری Jupiter را مورد کاوش قرار داد.